שרותי לינה חשובים בבתי הארחה לדתיים

מערכת שורש  יז אב, תשעז  8/9/2017

אלו דברים חשוב שיהיו במקום המציע שירותי לינה לדתיים?
.......................

עבור דתיים שירותי לינה בבתי הארחה יכולים להיות מועילים מאוד, והם מבוקשים מאוד בציבור הזה. הציבור הדתי כולל הרבה משפחות ברוכות ילדים, אשר אינן יכולות להוציא אלפי שקלים בסוף שבוע או במספר ימים של סיורים בקברות צדיקים על בתי מלון, ואפילו אירוח אצל קרובי משפחה ברחבי הארץ יכול להיות בעייתי עבורם מבחינת מקום לינה.

לכן, בתי הארחה רבים ברחבי הארץ מבינים את הפוטנציאל הרב ואת המענה שהם צריכים לתת לביקוש בתחום, ומציעים שירותי לינה המיועדים לשומרי מסורת ולבני הציבור הדתי בכל רחבי הארץ.

מה הכי חשוב שיהיה קרוב למקום הלינה?

אם יש לכם בית הארחה קיים, ואתם רוצים לפנות אל הציבור הדתי ולהציג יתרונות חשובים שיפנו את האנשים דווקא אליכם, או שאתם חושבים להקים בית הארחה חדש וחושבים על התאמה לצרכים של קהל היעד, ישנם שני דברים מרכזיים וחשובים שאתם צריכים לקחת בחשבון:

  1. בתי כנסת – לא משנה אם מדובר באירוח בשבתות או בימי חול, בית הארחה הכולל בית כנסת או שקיים בית כנסת בקרבתו מציע יתרון חשוב ובסיסי מאוד לדתיים ולמסורתיים. מדובר בצורך בסיסי שאינו בגדר מותרות לציבור הזה, ולכן חשוב לכל אכסניות הפונות אל הציבור הדתי להציע גם בית כנסת קרוב למקום הלינה. כמובן, בית הכנסת צריך להיות מצויד בספר תורה ולהכיל אולמות שונים לתפילה בסגנונות שונים באותו זמן.
  2. ארוחות כשרות – עוד צורך בסיסי עבור הציבור הדתי הוא אוכל כשר. אם אתם רוצים לפנות אל הציבור הדתי, עליכם להחזיק בבית ההארחה חדר אוכל כשר למהדרין, הכולל משגיח צמוד והשגחה שמקובלת על רוב הזרמים בציבור הדתי, כמו בד"ץ בית יוסף.

אלה שני נתונים עיקריים וחשובים מאוד עבור בני הציבור הדתי, ועליכם להתאים את בית הארחה שלכם אליהם, כך שיכלול את המענה המלא לצרכים הללו על מנת שתוכלו להעניק שירותים לציבור הדתי.

מה עוד חשוב לבדוק?

לפני שבוחרים שירותי לינה, בייחוד עבור הציבור הדתי, נבדקים מספר נתונים נוספים:

  • צניעות – מקום לינה המיועד עבור הציבור הדתי צריך להתאים את עצמו גם מבחינת דרישות הצניעות. למשל, אם יש בריכת שחייה במקום, חשוב להקפיד כי יהיו שעות שחיה נפרדות לנשים ולגברים, וחשוב להקפיד על כך שלא יסתובבו גברים ונשים בבגדי ים בשטח בית הארחה, אלא רק במתחם הבריכה המגודר.
  • גישה – רבים מבני הציבור הדתי מעדיפים נסיעה בתחבורה ציבורית על פני רכבים פרטיים, ולכן חשוב לוודא כי ישנה גישה אל המקום באמצעות תחבורה ציבורית ושלא נדרשות הסעות פרטיות כדי להגיע אל בית ההארחה.
  • מחיר – חשוב להציע מחיר אטרקטיבי, חדרים גדולים יחסית ואפילו מבצעים למשפחות מרובות ילדים. מבצעים מעין אלה יהפכו את הלינה במקום לאטרקטיבית ולנוחה יותר עבור משפחות עם ילדים רבים שרוצות להגיע ללון בבית ההארחה.